Business 4 Students

Leren ondernemen & ondernemend leren

Programma 2020 

In januari 2020 wordt het programma voor onze jubileumeditie bekend gemaakt.

 

Programma 2019

Naast de pitchwedstrijd met acht pitchers heeft dit jaar DJ A-Matic zijn ondernemende verhaal verteld. Hij vertelde hoe zijn carrière is begonnen, de manier van ondernemen en zijn motivatie om DJ te worden. Aan het eind was er een afterparty met DJ A-Matic. Presentatie was in handen van Martin Schoonheim, eigenaar van Digityze/Marsc BV en voorzitter van bedrijvensociëteit A37. 

 

Programma 2018

In 2018 startte Business4students met een masterclass over circulaire economie en duurzaam ondernemen, door de ondernemer Eberhard Dijkhuizen. Een bevlogen en leerzame masterclass voor studenten, ondernemers en instellingen.  

Naast de pitchwedstrijd heeft hét Nederlandse YouTube-idool uit Meppel een presentatie verzorgd. De 15 jarige student ondernemer Beau Potman is op YouTube bekend als Beau-Tifull. Vorig jaar heeft zij in Antwerpen tijdens de Belgian Tube Days, een prijs in ontvangst genomen voor “beste jongste creator”. Talent, waar we hier in de regio erg trots op zijn! Zij nam de bezoeker van Business4Students mee in haar verhaal hoe zij gestart is, haar business model en welk effect de wereld van social media heeft op bedrijven. Presentatie was in handen van Mas Boom van Koninklijke Boom uitgevers. 

 

Programma 2017

De pitches werden voorafgegaan door een gesprek met een wel heel bijzondere ondernemer Omar Munie. Hij startte zijn inmiddels zeer succesvolle bedrijf Omar Munie Clothing als mbo-student toen hij merkte dat vriendinnen zijn handgemaakte tassen graag kochten. Nu telt zijn bedrijf 12 medewerkers, heeft hij een atelier in Rotterdam en een winkel aan het Noordeinde in Den Haag. Tassen van hem worden verkocht in Nederland, New York en het Verre Oosten. Presentatie was in handen van Mas Boom van Koninklijke Boom uitgevers. 

 

Programma 2016

Voor de eerste versie van Business4Students konden alle bezoekers workshops volgen met thema’s als: personal branding, crowdfunding, netwerken, gastvrijheid, nieuwe economie en 3d printen. Na de workshops was er een plenaire sessie met onder andere pitchwedstrijd, een verhaal van de Vermakelaar en energizer van Maud Stevers. Presentatie was in handen van Mas Boom van Koninklijke Boom uitgevers.